چربی سوزی با تردمیل؛ ترفندها و نکات کالری سوزی

چربی سوزی با تردمیل؛ ترفندها و نکات کالری سوزی

ورزش کردن و متناسب نگه داشتن بدن در هر حال برای کسانی که علاقه‌مند به داشتن بدن سالم و فیت هستند خیلی مهم است. برای کسی که اصلی‌ترین هدف او از ورزش کردن، کم کردن وزن و رسیدن به وزن ایده آل است عالی‌ترین گزینه‌ای که می‌تواند انتخاب کند تردمیل است. با کمک این دستگاه، بهترین ورزش‌های هوازی را می‌توان انجام داد که در نتیجه آن بهترین چربی سوزی را می‌توان داشت.

برای رسیدن به رویای لاغری و کاهش وزن بهترین وسیله، استفاده از تردمیل می باشد. چرا که این وسیله در قیاس با دیگر دستگاه ها که در باشگاه ها و نیز سالن های ورزشی مورد استفاده است، درصد کالری سوزی تردمیل، خیلی بیشتر از بقیه است.

لاغری و چربی سوزی با تردمیل چگونه انجام می گیرد؟

قبل از هر چیزی باید این را بدانیم که برای لاغری و چربی سوزی، نیازمند به داشتن یک برنامه خوب و منظم هستیم تا به هدف خود برسیم.

حال در این میان برای رسیدن به خواسته خود استفاده از تردمیل می‌تواند کمک بزرگی باشد. چرا که کار بر روی تردمیل، یک ورزش هوازی محسوب می‌شود و ماهیت ورزش ههای هوازی کالری سوزی می باشد و با صرف کالری، چربی سوزی رخ می‌دهد.

در پاسخ به این سوال که لاغری و چربی سوزی با تردمیل چگونه می تواند انجام گیرد، می‌توان گفت که این دستگاه‌های ورزشی با داشتن برنامه‌های ورزشی و تند و کند کردن و نیز تنظیم شیب دستگاه، یک پیاده روی خوب را برای فرد شبیه سازی می‌کند و به دور از هر گونه مزاحمتی و داشتن دغدغه به خوبی می‌توان از یک پیاده‌روی عالی لذت برد.

البته ناگفته نماند که داشتن برنامه تمرینی اصولی و مشاوره با مربی ورزش می‌تواند این روند را تسریع بخشد.

 

 

چربی سوزی با تردمیل ترفندها و نکات کالری سوزی

مزیت‌های مهم استفاده از تردمیل

از آنجایی که داشتن چربی برای بدن مضر است و به صورت مستقیم سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انجام ورزش‌های هوازی می‌تواند به از بین بردن چربی‌های شکم کمک کند. تردمیل دستگاهی است که می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد چرا که بهره‌گیری از تردمیل فواید بسیاری دارد که در ادامه این فواید و برتری‌ها را بیان خواهیم کرد.

  • بالا بردن اکسیژن خون
  • بالا بردن قدرت عضلانی
  • متعادل نمودن فشار خون و کاهش کلسترول بدن
  • سفتی و خشکی مفاصل را کاهش می بخشد.
  • از بروز آلزایمر پیشگیری می کند.
  • قند خون را کنترل می کند.
  • افزایش توان حرکتی و گسترش انعطاف پذیری فرد
  • استرس و اضطراب را بسیار کاهش می دهد.
  • سیستم ایمنی بدن خود را به خوبی تقویت می کند.
  • به راحتی می توان شیب مسیر را تغییر داد.
  • استفاده از دستگاه در هر مکانی به راحتی انجام می شود.
  • ایجاد حس شادابی و سرزندگی

چربی سوزی

نکات مهم لاغری با تردمیل برای کاهش وزن سریع و کالری سوزی چیست؟

برای استفاده صحیح از تردمیل و به تبع آن کاهش وزن سریع و کالری سوزی، باید چندین نکته مهم و اصولی را به خوبی رعایت کرد و آنها را در خلال تمرین و استفاده از دستگاه به بهترین شکل ممکن پیاده نمود.

در این مقاله سعی داریم مهمترین نکاتی که می تواند کمک کننده باشد را بیان کنیم که عبارتند از:

  1. کوتاه بودن گام ها: بلند بودن گام ها به نوعی تلف کردن انرژی فرد است. چرا که تلاشی که برای برداشتن گام های بلند داریم انرژی ما را از بین می برد.
  2. حرکت دست‌ها: بهتر است در زمان قدم برداشتن بر روی تردمیل، دست ها در کنار بدن باشد تا از حرکات اضافی در حین تمرین پرهیز گردد. برعکس در زمان دویدن بر روی دستگاه بهتر است دستها در کنار بدن به حالت نود درجه باشد و به صورت پاندولی حرکت کند.
  3. رعایت شدت، فرکانس و مدت زمان تمرین: با رعایت بکارگیری هر سه فاکتور چربی سوزی بدن به شکل عالی رخ خواهد داد.
  4. نگرفتن میله‌های دستگاه: این نکته را همواره بخاطر داشته باشد که اگر میله های دستگاه را بگیرید برای این کار انرژی صرف خواهید کرد و بدن شما علاوه بر راه قدم برداشتن، کار دیگری نیز انجام می‌دهد و این یعنی اتلاف انرژی.
  5.  انجام پیاده روی اصولی: فقط پیاده روی محض بر روی دستگاه مد نظر نباشد بلکه پیاده‌روی اصولی را بیاموزیم و با ادغام فاکتور هایی مانند سرعت و تعادل آن را به خوبی پیاده نماییم.
  6. داشتن تمرینات پیش از پیاده روی: بهتر است قبل از اینکه از دستگاه استفاده کنید بدنتان را از لحاظ آمادگی قلبی آماده کنید و شرایط را برای یک چربی‌سوزی خوب فراهم آورید.
  7. استفاده از کفش مناسب: شاید به نظر ساده بیاید ولی یکی از مهم‌ترین نکات برای استفاده از تردمیل استفاده از کفش مناسب است تا از بروز صدمات احتمالی پیشگیری شود.

 

 

مزیت های مهم استفاده از تردمیل

سخن آخر برای افرادی که تمایل به استفاده از تردمیل دارند

امروزه با افزایش آگاهی‌ها و نیز اهمیت دادن افراد به مسئله ی سلامتی و تناسب اندام، آنها را وادار به رعایت برخی نکات و استفاده از دستگاه‌های ورزشی نموده است. از جمله این دستگاه‌های ورزشی، تردمیل است که جزء بهترین وسیله برای لاغری و همچنین چربی سوزی است.

نکته مهمی که همیشه بایستی به خاطر داشت این است که قبل از استفاده از این دستگاه حتما باید روش های استفاده از آن را به خوبی مطالعه نمود تا مشکلی پیش نیاید. اما بهترین است که با یک مربی ورزش نیز در خصوص ورزش هایی که می شود بر روی تردمیل انجام داد نیز مشورت نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *