خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا 1

امروزه جوامعی که در آن زندگی می‌کنیم پر است از ماشین‌آلات مختلف، کارخانه‌های تولیدی، نیروگاه‌ها و خیلی فعالیت‌های ریز و درشت دیگر که همگی به نحوی برای ادامه فعالیت و کار خود نیازمند استفاده از سوخت هستند.

به سبب همین استفاده از سوخت است که آلودگی‌های محیطی افزایش یافته و موجب کاهش کیفیت هوای اطرافمان گردیده است.

البته در کنار این موارد، بیشترین آلودگی در شهرهای بزرگ به واسطه وسایل نقلیه‌ی عمومی و شخصی ایجاد می‌شود. اما برای داشتن زندگی سالم و استنشاق هوای پاک در میان تمام آلودگی‌های محیطی بهتر است از یک تصفیه هوا استفاده نماییم تا سلامتی را برای بدن خود بهمراه داشته باشیم.

برای این منظور برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا بایستی نکات و مواردی را رعایت نماییم و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهیم.

گر چه آلودگی‌هایی که مربوط به هوای شهرها می‌شود و شامل محیط‌های باز می‌شود در بعضی مواقع تا حدودی دور از کنترل می‌شود اما در مقابل در محیط‌های سرپوشیده، آلودگی های محیطی را تا حدی با کمک دستگاه‌های تصفیه هوا به خوبی می‌شود کنترل و تعدیل نمود.

هدف ما از تهیه‌ی این مقاله آشنایی شما با دستگاه تصفیه هوا و هر آنچه که به این وسیله ارتباط دارد است. کنار ما باشید با ادامه مطلب.

خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا 1

دستگاه تصفیه هوا چیست؟چه کاربردی دارد؟

سیستمی که می‌خواهیم در مورد آن بدانیم دستگاه تصفیه هوا است. کاربردی که این دستگاه دارد برای حذف آلودگی‌های هوا و محیط است. با ابداع این دستگاه کمک شایانی برای پاکیزگی هوا شده است چرا که این دستگاه دارای کاربرد ارزشمندی است.

این دستگاه برای حذف آلاینده‌ها و ذرات خطرناک موجود در هوای استنشاقی و حفظ سیستم تنفسی کاربرد دارد،

این سیستم تصفیه در ابعاد کوچکتر در مکان‌های صنعتی و تجاری و اماکن سرپوشیده در داخل دستگاه های تهویه جاگذاری می‌شوند.

اکنون که با دستگاه تصفیه آشنا شدیم و چرایی استفاده از آن را متوجه شدیم بهتر است با انواع آن نیز آشنا شویم.

معرفی انواع دستگاه تصفیه هوا

دستگاه‌هایی که برای تصفیه محیط های آلوده مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولان انواع مختلفی دارند تا بسته به محیط مورد نیاز بتوان از آنها استفاده‌ی مفید داشت.

انواع دستگاه تهویه عبارتند از:

  • دستگاه تصفیه مناسب اماکن تجاری و صنعتی و غیره
  • دستگاه تصفیه مناسب منزل و اتاق خواب‌ها
  • دستگاه تصفیه شخصی
  • دستگاه تصفیه مناسب خودرو

دستگاه تصفیه هوا

چه زمانی فیلتر های دستگاه تصفیه نیاز به تعویض دارند؟

مکانیسم ساختاری دستگاه تصفیه اصولا به اینگونه هستند که، زمانی که فیلتر دستگاه نیاز به عوض شدن داشته باشد از طریق چراغ نشاندار و یا نمایان شدن آیکن مربوطه بر روی صفحه نمایش مشخص می‌شود و نیاز به تعویض بودن را اطلاع می‌دهد.

فیلترهای دستگاه تصفیه به ترتیب فیلترهای اولیه، فیلتر ثانویه، سومین فیلتر، فیلتر کربنی و در نهایت فیلتر هپا است که در بین این فیلترها موارد اول و دوم؛ یعنی فیلتر های اولیه و ثانویه این قابلیت را دارند که در زمان آلوده بودن تحت شستشو قرار گیرند اما زمان عوض نمودن فیلتر سوم و چهارم؛ فیلتر هپا و کربنی معمولا به صورت سالانه صورت می‌گیرد زیرا در داخلی ترین قسمت دستگاه تصفیه قرار دارند.

دستگاه تصفیه چه مواردی را باید در نظر داشت

برای خرید دستگاه تصفیه چه مواردی را باید در نظر داشت؟

برای خرید هر وسیله ای بایستی چندین نکته را در نظر داشت تا بهترین و با کیفیت ترین وسیله را بتوان انتخاب کرد. از جمله این موارد برای انتخاب دستگاه تصفیه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نوع عملکرد دستگاه
  • ظرفیت فیلتر های استفاده شده و درجه کیفیت آنها
  • قدرت کارکرد دستگاه
  • همخوانی دستگاه و محیط تحت پوشش آن
  • نوع طراحی دستگاه تصفیه
  • قیمت دستگاه مورد نظر
  • نوع تکنولوژی بکار رفته در دستگاه
  • خدمات پس از فروش

دستگاه تصفیه هو -2

تمام این موارد نکاتی هستند که در زمان خرید می‌بایست در مورد همه آنها تک به تک به خوبی تحقیق کرد تا بهترین دستگاه را بتوان تهیه نمود.

آیا استفاده از دستگاه تصفیه میتواند عارضه ای داشته باشد؟

مطمئنا هر دستگاهی که از استانداردهای لازم برخوردار نباشد می‌تواند برای سلامتی ما مشکل آفرین باشد به خصوص اگر به طور مستقیم در بطن زندگی روزمره، با ما همراه است و مورد استفاده است.

سخن پایانی

وقتی یک دستگاه تصفیه انتخاب می‌کنیم، بایستی به نوع فیلترها و سیستم بکار رفته و همچنین ظرفیت دستگاه توجه نمود.

البته این انتخاب باید بر اساس نیاز و متناسب با محیطی که در آن هستیم باشد تا بهترین بهره وری را داشته باشد.

به همین دلیل است که در زمان انتخاب یک وسیله الکتریکی بهترین کار این است که از برندهای مطرح و با استاندارد های جهانی و دارای خدمات پس از فروش برگزید تا اگر در استفاده از از با مشکلی برخورد کردیم از بابت خدمات مشکلی نباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *