برای لاغری شکم تردمیل بهتره یا دوچرخه ثابت؟

برای لاغری شکم تردمیل بهتره یا دوچرخه ثابت؟

برای لاغری شکم تردمیل بهتره یا دوچرخه ثابت؟ این سوالی است که در اکثر مواقع برای کسانی که قصد استفاده و یا خرید این دو دستگاه را دارند پیش می‌آید. اما قبل از پاسخ به این سوال باید هدف خود را مشخص نماییم و بدانیم که از کار کردن با تردمیل و یا دوچرخه ثابت چه می‌خواهیم.

آیا فقط هدف از کار بر روی این دستگاه ها لاغری شکم است؟ برای همین منظور بایستی قبل از اینکه بخواهیم یکی از این دو دستگاه را انتخاب و خریداری نماییم باید خواسته خود را بدانیم.

امروزه با وجود شرایط و مشغله‌هایی که وجود دارد، افراد سعی بر این دارند که با خرید دوچرخه ثابت و یا تردمیل بخشی از عدم تحرک خود را در خانه و در آرامش جبران نمایند. در این میان بسیاری از افراد، اصلی‌ترین دلیل خود برای استفاده از این دستگاه‌ها را، رهایی از شکم و پهلو و در نتیجه لاغری شکم بیان می‌کنند. اما کدامیک بیشترین تاثیر را می‌گذارد؟ در حقیقت از آنجایی که تردمیل هم بالا تنه و هم پایین تنه را درگیر می کند در نتیجه کالری‌سوزی و چربی‌سوزی تردمیل بیشتر است. در نتیجه لاغری شکم با تردمیل به راحتی دست یافتنی است.

برای لاغری شکم تردمیل بهتره یا دوچرخه ثابت؟

 

بررسی و مقایسه ی مزایا و معایب تردمیل و دوچرخه ثابت

هر وسیله‌ای که بخواهیم در حوضه‌ی ورزش از آن بهره بگیریم مطمئنا یک سری مزایا و معایبی خواهد داشت که پیش از اینکه بخواهیم آن را تهیه نماییم بایستی به خوبی تمام جوانب آن را بررسی نماییم.

چرا که این وسایل با جان و بدن ما سر و کار دارند و باید از تمام استانداردهای لازم برخوردار باشند. دوچرخه ثابت و تردمیل نیز دو مورد از چندین دستگاه ورزشی است که پیش از تهیه و استفاده از آن‌ها باید برحسب نیازمان و نوع کارکردی که خواهند داشت سنجیده شوند. در ادامه می‌خواهیم معایب و مزایای هر کدام از این دستگاه ها را بیان کنیم. با ما همراه باشید با ادامه مطلب.

استفاده از دوچرخه ثابت چه مزایا و معایبی دارد:

مزایای دوچرخه ثابت:

  • داشتن تعادل و ایمنی بیشتر: به دلیل ثابت بودن دستگاه، فرد در زمان رکاب زدن تعادل بیشتری را تجربه می‌کند. ایمنی دوچرخه ثابت نسبت به تردمیل بیشتر است. به دلیل اینکه فعالیت بر روی آن به صورت نشسته است و به پا و استخوان‌ها فشار حداقلی وارد می‌شود.
  • ارزان بودن: این دستگاه در مقایسه با تردمیل از قیمت کمتری برخوردار است.
  • کم حجم بودن: فضایی که برای این دستگاه لازم است بسیار محدود است.

معایب دوچرخه ثابت:

  • کالری سوزی حداقلل
  • محدودیت در تقویت عضلاتی
  • نداشتن برنامه‌های از پیش تعیین شده

لاغری شکم

با مزایا و معایب دوچرخه ثابت آشنا شدیم اکنون مزایا و معایب تردمیل را بررسی خواهیم کرد.

مزایای تردمیل:

  • داشتن گیره ایمنی: همانطور که از نامش مشخص است برای ایمنی کاربر است و هر زمان به هر دلیلی کاربر تعادل خود را ازدست بدهد دستگاه خاموش می‌شود تا خطری وی را تهدید نکند.
  • بیشترین کالری سوزی را دارد: این وسیله در قیاس با دیگر وسیله‌ها از جمله دوچرخه ثابت میزان کالری سوزی بیشتری دارد.
  • داشتن برنامه‌های از پیش تعیین شده: این آیتم به این معنا است که با توجه به برنامه ای که قبلا در حافظه‌ی دستگاه وارد نموده‌اید می‌توانید شروع به فعالیت نمایید.
  • تقویت نمودن عضلات و استخوان‌ها: به موجب وجود ضربه گیرهایی که در دستگاه تردمیل تعبیه گردیده است، در حین انجام پیاده‌روی بر روی دستگاه به صورت نامحسوس، شاهد تقویت عضلات و همچنین استخوان‌ها خواهیم بود.
  • برخورداری از صفحه نمایشگر لمسی و یا دکمه‌ای: داده ها و اطلاعاتی که مربوط به بدن کاربر استد به خاطر وجود صفحه نمایشگر به راحتی در معرض دید وی قرار می‌گیرد و به خوبی در جریان تمام تغییرات بدن خود خواهد بود.
  • برخورداری از شرایط تمرینی ثابت: از آنجایی که در محیط خانه و یا باشگاه اقدام به پیاده روی می‌کنید شرایط ثابتی را تجربه می‌کنید.
  • قابلیت تنظیم شیب دستگاه: برای اینکه بتوان تمام عضلات پا، از جمله پشت ساق و همچنین ران را درگیر کرد می‌توان شیب دستگاه را تغییر داد تا به نتیجه مورد نظر رسید.

اما تردمیل چه معایبی دارد:

  • داشتن محدودیت وزنی
  • جاگیر است
  • داشتن صدای زیاد در زمان فعالیت دستگاه
  • گران قیمت بودن

مزایای تردمیل

 

تاثیر دوچرخه ثابت در لاغری و چربی سوزی شکم و پهلو چگونه است؟

از آنجایی که نقطه هدف و تمرکز این دستگاه‌ها نسبت به تردمیل متفاوت است در نتیجه عملکرد متفاوتی نیز خواهند داشت. با توجه به اینکه تردمیل هم بالا تنه و هم پایین تنه را تحت تاثیر می‌گذارد در نتیجه کالری سوزی بیشتری را نیز با تردمیل می‌توان تجربه نمود و به تبع آن لاغری شکم نیز با تردمیل بیشتر خواهد بود.

نکته پایانی

به طور کلی استفاده از وسایل و دستگاه‌های ورزشی تا حدودی سختی و پیچیدگی‌هایی دارند. تردمیل و دوچرخه ثابت نیز همانند سایر وسایل، برنامه‌های عملکردی زیادی دارند.

از بین این دو وسیله تردمیل کمی پیچیده تر است. اما در هر حال در زمان خرید باید دقت لازم را داشت و با توجه به نیاز خود و نوع استفاده‌ای که از دستگاه خواهیم داشت وسیله مورد نیاز خود را برگزینیم تا آسیبی به سلامتی خود وارد نیاوریم. چرا که با یک اشتباه کوچک در انتخاب خود، بزرگترین صدمه را به خود و بدنمان وارد می‌کنیم.

1 دیدگاه برای “برای لاغری شکم تردمیل بهتره یا دوچرخه ثابت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *