راهنمای خرید تردمیل باشگاهی

راهنمای خرید تردمیل باشگاهی

یکی از انواع تجهیزات پرکاربرد در باشگاه‌های ورزشی، تردمیل است.

تردمیل باشگاهی نوعی از این دستگاه بوده که در باشگاه‌ها به منظور انجام ورزش‌های هوازی و دویدن در مکانی ثابت مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع کاربرد این دستگاه در باشگاه‌ها قبل از انجام حرکات و تمرینات ورزشی و بدنسازی، باعث گرم شدن بدن و افزایش آمادگی جسمانی می شود.
انجام تمرینات مداوم بر روی تردمیل می تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود.

تردمیل‌های مخصوص باشگاه در مدل‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شوند و دارای امکانات متفاوتی هستند. علاوه بر این قیمت تردمیل باشگاهی با توجه به مدل و آپشن‌های موجود در آن تعیین می‌گردد.
تردمیل‌های موجود در سالن‌های ورزشی به منظور استفاده برای تعداد افراد بیشتری طراحی می‌شوند و مدت زمان طولانی‌تری به کار برده می‌شوند. بنابراین بایستی دارای قدرت بالایی باشند.

علاوه بر این وجود استانداردهای مربوطه و ایمنی لازم در این دستگاه باعث بازدهی و عملکرد بهتر آن می‌شود.

راهنمای خرید تردمیل باشگاهی

 

آشنایی با انواع تردمیل باشگاهی

تردمیل‌های موجود در باشگاه‌ها معمولا از نوع تردمیل‌های تک کاره هستند. چرا که در باشگاه‌ها تجهیزات ورزشی دیگر وجود دارد و نیاز به تردمیل چند کاره نیست.

این نوع تردمیل‌ها تنها امکان پیاده‌روی و دویدن را برای فرد فراهم می‌کند.

البته تردمیل‌های چند کاره نیز با امکاناتی چون قابلیت انجام حرکات دراز نشست، دمبل و… می‌توانند علاوه بر منازل، در سالن های ورزشی هم مورد استفاده قرار گیرند.

با کاربرد این نوع تردمیل می توان چندین حرکت متنوع ورزشی را انجام داد.

تردمیل موتوردار نوع دیگری از تردمیل‌های موجود در باشگاه‌ها است که با استفاده از برق کار می‌کند.

مهمترین قطعه در تردمیل‌ها، موتور آن است که باعث حرکت نوار یا صفحه تردمیل می‌شود. این قطعه بیشترین فشار را در تردمیل تحمل می‌کند و بایستی از قدرت بالایی برخوردار باشد تا افراد با وزن‌های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

قدرت موتور در تردمیل‌های باشگاهی بر اساس اسب بخار تعیین می‌گردد. موتورهای این نوع تردمیل ها از نوع موتور AC است. این نوع موتور قدرت بالایی دارد و قدرت آن دو برابر قدرت موتورهای DC است.

تردمیل شیب دار نوع دیگری از تردمیل‌های باشگاهی است که استفاده از آن باعث ایجاد مقاومت در هنگام پیاده روی و دویدن می‌شود.

بنابراین سطح تمرینات بالاتر می رود و چربی سوزی بیشتر می‌شود. در واقع فرد با ایجاد شیب در تردمیل می‌تواند کالری بیشتری را بسوزاند و عضله سازی در بدن راحت تر انجام گیرد.

شیب تردمیل باشگاهی به دو صورت برقی و دستی در دستگاه ایجاد می‌شود. دستگاه‌های پیشرفته دارای شیب برقی هستند که با فشردن یک دکمه مخصوص، شیب صفحه بین 15 تا 20 درجه تنظیم می‌شود.

در برخی از دستگاه‌های تردمیل، موتور مربوط به شیب برقی از موتور اصلی مجزا بوده و این ویژگی باعث می‌شود تا تنظیم شیب به راحتی تنظیم شود.

توجه به این نکته در استفاده از تردمیل باشگاهی شیب دار ضروری است که هنگامی که شیب دستگاه بیش از ده درصد تنظیم شود، ورزش کوهنوردی شبیه سازی می شود. وجود شیب در دستگاه در عضلات پا، آشیل و تاندون ها کشش مناسبی ایجاد می‌کند.

عوامل موثر در قیمت تردمیل باشگاهی

یکی از مهمترین عواملی که در انتخاب و خرید تردمیل در سالن‌های ورزشی تاثیر گذار است، برند تولید کننده آن است. تردمیل ها در برندهای مختلف تولید می‌شوند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و هر فرد بایستی متناسب با بودجه خود آن را خریداری نماید.

بسیاری از کشورها مانند آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، ایتالیا و… انواع تردمیل را تولید می‌کنند که هر کدام از متریال مختلفی برای تردمیل‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند.

تردمیل باشگاهی

 

جنس بدنه دستگاه تردمیل از دیگر عواملی است که در قیمت این دستگاه موثر است. تردمیل‌های باشگاهی بایستی جنس بدنه مقاوم‌تری داشته باشند.

چرا که افراد مختلف با وزن‌های متفاوت از آن استفاده می‌کنند. بنابراین قیمت بالاتری دارد. علاوه بر این جنس بدنه برخی از تردمیل ها به صورت ضد آب ساخته می‌شوند و در برابر رطوبت مقاوم هستند.

وجود آپشن‌ها و امکانات اضافی در تردمیل یکی دیگر از عواملی است که وجود آنها در تردمیل باعث افزایش قیمت این دستگاه می‌شود.

وجود تکنولوژی‌های پیشرفته در تردمیل باعث افزایش امکانات موجود در آن می‌شود. این امکانات شامل سیستم خنک کننده بدن، اندازه گیری چربی، باند پخش صدا به منظور پخش موسیقی و ورودی Audio، وجود درجه شیب، سیستم تاشو و… می‌شود.

تحمل وزن تردمیل یکی از مواردی است که در خرید تردمیل باشگاهی و قیمت آن موثر است. تحمل وزن در تردمیل‌های باشگاه‌ها باید بالاتر از تردمیل‌های خانگی باشد و براساس وزن سنگین ترین کاربر انتخاب شود.

وجود ضربه‌گیر در تردمیل یکی از مواردی است که باعث افزایش قیمت این محصول می‌شود. این قابلیت از ایجاد آسیب در زانوها، کمر و مفاصل جلوگیری می‌کند. ضربه گیرها به صورت لاستیک های منعطفی هستند که در زیر صفحه قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *